New Event: the italian view

As an italian, the premise of this event really makes me laugh. :sweat_smile:

A bad guy called Capone.

Bad guys are Mafiosi from Siracusa.

It’s all so Italian Mafia Clichè! :joy:

We need Pizza and Mandolino, so that the italian stereotype is complete!

P.S. burn the rapper penguin, i can’t stand him.

Good Skadi, eat him. Eat. The. Rapper. Swallow him whole!

2 Likes

I agree.
I am neither fan of rapper , but so far it’s the funniest event in the game and it’s mainly due to his behavior and his crew.
The design of the characters are good too even the “mafiosi” are in a way cool.

Maybe just because The Godfather was (or is, I personally like The Godfather as well) too impressive. :joy:
*I still remember my last trip to Italy, Venice ( I believe it’s Venezia in Italian), to be specific. I was waiting in line, outside a shop, and then my backpack was opened by a woman behind me, and my wallet & passport NEARLY got stolen. Someone told me my backpack was wide open. I knew that a little while later, after I was told someone opened my backpack and tried to stealth from me. I did wanna call police, but the first thing that came into my mind was The Godfather. :joy: I didn’t dare to call the police, because that woman could be a Mafia, and they’re definitely the people that I don’t want to screw with. :joy: And my Italian is limited to only a few words. So I didn’t call the police, perhaps that WAS the right thing to do. :joy:
PS. Italians are great and kind to me, despite that little “incident” that made me a little nervous.:slight_smile:

We Italians are a Special culture.

In both the good and the bad way.

And exactly, that’s the reason why I went to Italy for vacation. Every country has both good and bad people and things, that’s why I love this big world haha :slight_smile:

2 Likes

Mafia doesn’t cover every crime committed in Italy. Hell, actually a small percentage of people are involved with it and it’s mostly in South Italy (I’m from Campania myself, so I should know). Really, you could’ve called the police ez. Just bear in mind that our law forces have very few translators, so it would’ve been difficult to communicate with them. Still, they would’ve helped you for sure, mostly because we care a lot about impressions with foreigners.

Also Lappland is my 2nd favourite operator after SilveraAsh just because she’s from Siracusa. Maybe it’s because I’m not easily offended, but this even made me giggle, not upset xD

Io invece provengo dal capo opposto, Lombardia :innocent:

1 Like

Ah, origini normanne ! (Cit. Aldo Giovanni e Giacomo). Alla fine tutta l’Italia è uguale, era per dire che la gente da fuori pensa che tutti i criminali = mafiosi, quando è una pochissima parte. Una brutta, bruttissima parte, ma non ricopre tutto il crimine.

Che poi, siamo uno degli stati con meno crimini commessi al mondo… ah l’ironia :stuck_out_tongue:

Concordo in pieno!
Per il resto del mondo noi siamo tutti pizza e mandolino… mah. Francamente io penso che sia tutta invidia.
Siamo un popolo strano. unico.
E tra l’altro io amo i Terun (dato che citi Aldo Giovanni e Giacomo, comici che adoro fin dall’infazia, so che non ti offenderai).
Ho moltissimi bei ricordi di tutte le volte che sono stato al sud.
Voi siete solari, ospitali, espansivi.
Noi del nord siamo gente fredda, incapace di godersi la vita perchè siamo sempre frenetici e di corsa. Vi invidio :pensive:

1 Like

Figurati ahahahaha! Tutta l’italia e tutti gli italiani sono stupendi. Ho avuto amici lombardi, emiliani ed anche umbri. Ho viaggiato l’Italia grazie al mio lavoro (giornalista, non picchiarmi!!) e siamo tutti stupendi (evviva la vanità). Il mondo non ci conosce appieno o ci invidia. Meglio pizza e mandolino che pistola ed hamburger ;P

Perchè dovrei picchiarti, noi di sinistra sosteniamo la libertà d’opinione. :sweat_smile: (scherzo ovviamente, questo va al di là dello schieramento politico)

Il vecchio concetto del " Non condivido la tua opinione, ma sarei pronto a sacrificare la mia vita affinchè tu possa esprimerla liberamente"

A noi la pizza, a loro la sanità che senza carta di credito ti lascia a morire in mezzo alla strada :slight_smile:

Ah si, la cara vecchia sanità made in USA. Passo. Guarda, io sono apolitico (per professione, devo essere obiettivo ed imparziale), e rispetto tutti i lati politici (a parte gli estremismi, perché l’estremismo da qualsiasi lato fa male :P). Lo scherzo era che molti, da tutte le parti politiche, tendono ad urlare “giornalista terrorista” se una verità gli è scomoda ;P.

Onestamente, comunque, st’evento non era male. Avrei preferito più enfasi su Lappland invece di altri operators, ma va bueno così :smiley:

Concordo, l’evento è stato piacevole.
Non mi spiace il fatto che abbiano dato spazio a tutti, senza che alcuni rubassero troppo la scena :smile:

Oh dio, per fortuna! Invece penso a FGO e mi vien da vomitare. Ho odiato Shimosa ed ora odio Musashi a morte.

Io invece amo Musashi, l’ho resa NP3 proprio perchè mi era piaciuto il suo ruolo in Shimosa

1 Like

Boo! Regend è il migliore spadaccino, tant’è che vince lui u.u

I always wonder if this Siracusa is the name of a existing region, state or city in Italy. If this is real, I think I can make a plan for my next trip to Italy, and I’ll definitely go to this Siracusa and take a look myself.
:slight_smile:

1 Like

It is a city indeed, in Sicily. Sicily is where the Mafia was historically born in a way, so that’s why they gave it this name in game.

EDIT: also got Lappland to E2 just yesterday. My italian girl gets all the love (after SilverBro)

Come potrei mai dimenticarmi di Siracusa e del ristorantino tipico, trovato per caso in una vietta, in cui ci hanno portato un menù in dialetto Siciliano stretto ?

Abbiamo dovuto farci tradurre tutto dal cameriere…bei ricordi

1 Like

Lo stesso è capitato a me quando sono stato a Foligno, in Umbria, per un concorso nei militari. Ahahaha gente tranquilla, un po’ freddina ma simpatica.